Neteiskite, kad nebūtumėte teisiami
Mat 7,1-5
Dėl žmonijos nuodėmių pastoviai griaunama Dievo tvarka. Žmonės pamiršo Kūrėją, pamiršo ir tai, kas yra geriausias teisėjas. Žmonės pamiršo, kad yra aukščiausioji valdžia ir bausmė. Žmonės pamiršo kaip yra vykdoma bausmė, pamiršo kas ją vykdo. Raštas sako, kad nėra teisaus nė vieno, nes visi patapo nenaudingi ir nedarantys gera Dievo akivaizdoje. Šėtonui puikiai sekasi įrodyti žmonėms, kad visas bylas jie gali patys išspręsti. Ir koks rezultatas? Barniai, pykčiai, nesutarimai, susvetimėjimas. Visa tai ateina ir į bažnyčias. Tikintieji praranda bendravimo pamatus, pamiršta, kas neša taiką, nes vienas už kitą gudresni, vyresni, išmintingesni, labiau tikintys… Korinto bažnyčioje vienu metu tikintieji nesutarimus spręsdavo net viešuose teismuose 1Kor 6,1-2 "Kaip kai kurie iš jūsų, turėdami ginčų, drįsta bylinėtis vieni su kitais pas neteisiuosius, o ne pas šventuosius? Ar nežinote, kad šventieji teis pasaulį? O jeigu teisite pasaulį, tai nejaugi esate neverti išspręsti menkų bylų?" Todėl Jėzus kalbėjo:
Mat 7,1-5 "Neteiskite, kad nebūtumėt teisiami. Kokiu teismu teisiate, tokiu ir patys būsite teisiami, ir kokiu saiku siekite, tokiu ir jums bus atseikėta. Kodėl matai krislą savo brolio akyje, o nepastebi rąsto savojoje? Arba kaip gali sakyti broliui: 'Leisk, išimsiu krislą iš tavo akies', kai tavo akyje rąstas?! Veidmainį, pirmiau išritink rąstą iš savo akies, o paskui pažiūrėsi, kaip išimti krislelį iš savo brolio akies".
Viskas prasideda nuo čia. Dideli barniai prasideda nuo mažos liepsnelės ir giria sudega nuo mažo degtuko. Žodis teisti (krino - gr.) Biblijoje gali turėti keletą reikšmių. Visada reiškia atskyrimą, pasmerkimą, nuteisimą. Gali būti kelių rūšių teismai:
Nuodėmės Pasmerkimas. Jėzus kalbėjo apie tai ir net kaip tai daryti Mat 18 skyriuje. Apaštalai apie tai kalbėjo. Apaštalas Paulius rašė romiečiams, korintiečiams, Timotiejui. Apaštalas Jonas taip pat rašė apie tai. Nes tikintieji nusideda, pasaulyje yra antikristų, šunų ir vilkų.
Žmogaus pasmerkimas. Toks pasmerkimas visada blogas. Nesvarbu kokios priežastys. Mes nepašaukti nuteisti, pasmerkti žmogaus, bet tik jo veiksmų, kurie būna nuodėmingi ir neteisingi. Bet mes gerai mokame pasmerkti žmogaus pasirinkimą, o į nuodėmes žiūrėti pro pirštus. Kodėl, todėl, kad piktajam tai patinka, nes pasmerkti žmogų yra NUODĖMĖ. Žmogaus pasmerkimas visada iššauks apkalbas ir pablogins situaciją. Jei aš manau, kad mano brolis daro klaidą, eik ir jam pasakyk, o ne savo draugui, kuris nieko dėtas.
Atskyrimas. Kartais žmogui reikalingas patarimas ir jis ateina pas tave pakalbėti ir išgirsti tavo nuomonę. Tai galima vadinti teismu arba įvertinimu. Tai lyg vienos ir kitos nuomonės pasvėrimas. Kaip teisme. Sudedami visi "už" ir "prieš", o po to daromas sprendimas. Bet tada, kada tave klausia. Mes linkę patarinėti tada kada neklausia ir trimituoti visiems apie vieno ar kito žmogaus kvailą pasirinkimą, kai tavo patarimas nebuvo išklausytas. Pažiūrėkime į laikraščius, tereikia kokiam politikui žengti žingsnį ne taip kaip mano kiti, tuoj pasipils ĮVERTINIMAI laikraščiuose bei TV.
Paklausykime ką sako Jėzus Kristus. Jis kalba apie blogą pasmerkimą. Farizėjai norėjo būti teisūs ir švarūs žmonių akyse, todėl jie visada parodydavo kitų klaidas bei trūkumus. Jie negalėjo priimti Jėzaus nes jis kritikavo jų veidmainystę. Žmonės, turėdami tokius vadus patys taip elgėsi. Jis sakė: "kodėl tu žiūri?" ir po to: "pirmiau išsiimk rastą iš savo akies ir po to žiūrėk kaip išimti tą krislelį iš brolio akies. Taigi, kad tinkamai teistume, pirma patys turime teisti save. Tai yra tinkamai ištirti save. Kad būčiau teisingas teisėjas, turiu būti teisingas žmogus. 1 Kor 11,28 "O žmogus teištiria pats save ir tada tevalgo ir geria iš tos taurės." Gal 6,1 "Broliai, jei žmogus įpuola į kokią nuodėmę, jūs, dvasiniai žmonės, pataisykite tokį romumo dvasioje, žiūrėdami savęs, kad ir patys nebūtumėt sugundyti." 1Tim 4,16 "Žiūrėk savęs ir mokymo, būk pastovus tai darydamas."
Rom 2,1-3
"Esi nepateisinamas, kas bebūtum, žmogau, kuris teisi kitą. Juk teisdamas kitą, pasmerki save, nes ir pats tai darai, už ką teisi. Mes žinome, kad Dievas teisingai teis tuos, kurie tokius nusikaltimus daro. Nejaugi manai, žmogau, pats taip darydamas ir teisdamas taip darančius, išvengsiąs Dievo teismo?! Kaip drįsti niekinti Jo gerumo, pakantumo ir kantrumo turtus? Ar nesupranti, kad Dievo gerumas skatina tave atgailauti?"
Rom 14,1-13
"Kas tu toks, kad drįsti teisti kito tarną?! Ar jis stovi, ar krenta‑tai savajam Viešpačiui. Bet jis stovės, nes Dievas turi galią jį išlaikyti."…"tad liaukimės teisti vieni kitus. Verčiau nuspręskime neduoti broliui akstino nupulti ar pasipiktinti." Šis skyrius kalba apie kasdieninius dalykus. Žmonės linkę teisti vienas kitą dėl daugybės kasdienių dalykų. Mes mokame sureikšminti maistą ir gėrimą; aprangą ir gyvenimo būdą. Mes galime surasti tūkstančius priežasčių kito pasmerkimui ir apkalbėjimui. Nedrįskim taip elgtis...
Neskubėti teisti. 1Kor 4,5
"Todėl neteiskite nieko prieš laiką, iki ateis Viešpats, kuris nušvies, kas tamsoje paslėpta, ir atskleis širdžių sumanymus. Tada kiekvienam teks pagyrimas iš Dievo." Piktasis gundo mus, kad mes skubėtume su išvadomis. Skuboti sprendimai niekada neduos gerųs vaisių.
Jok 4,11-12. 5,9
"Broliai, neapkalbinėkite vieni kitų! Kas apkalba ir teisia savo brolį, tas apkalba ir teisia įstatymą. O jeigu teisi įstatymą, vadinasi, nesi įstatymo vykdytojas, bet teisėjas. Yra vienas įstatymo leidėjas, kuris gali išgelbėti ir pražudyti. O kas gi tu toks, kuris teisi kitą?"…"Nemurmėkite, broliai, vieni prieš kitus, kad nebūtumėte teisiami. Štai teisėjas stovi prie durų"...
W.Wiersbie rašė: "Farizėjai teisė ir kritikavo kitus kad atrodytų gerai žmonių akyse. Bet Krikščionys turėtų teisti save, kad galėtų padėti kitiems atrodyti gerai."
Teisimo tikslas turi būti kito pagerinimas, jei savo teisėjavimu pagerinu tik save, tai darau bloga ir teisiu savo artimą. Amen.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą