Jei kada nors skridote lėktuvu, turbūt prisimenate
jausmus, kurie užplūsta. Nesaugu. Jeigu teko sėdėti greta vairuotojo, lekiančio
180 km/h greičiu, tada žinote koks jausmas. Bet šis nesaugumas nėra lygintinas
su amžinu nesaugumu. Pakalbėkime apie tai apmąstydami šios dienos Rašto
eilutes, kurias skaitėme.
Mes krikščionys
tikime, kad esame saugūs per amžius. Šis saugumas susijęs su teologiniu Dievo
pažadų pažinimu. Bet ar visada esame tuo tikri kasdienybėje? Ar esame saugūs
tada, kai mus kankina ligos, nepriteklius ir kitos kasdienės bėdos...?
„Mat Kristus įžengė ne į rankų darbo šventovę - tikrosios
atvaizdą, bet į patį dangų, kad nuo dabar mus užtartų, stovėdamas priešais
Dievo veidą. 25 Ir įžengė ne tam, kad pakartotinai
atnašautų save, kaip daro vyriausiasis kunigas, kuris kasmet įeina į šventąją
vietą su svetimu krauju; 26 tuomet Kristui būtų reikėję
daugelį kartų kentėti nuo pasaulio sutvėrimo. Bet dabar jis vieną kartą visiems
laikams pasirodė amžių pabaigoje, kad save aukodamas sunaikintų nuodėmę. 27 Ir
kaip žmonėms skirta vieną kartą mirti ir stoti į teismą, 28 taip
ir Kristus, vieną kartą paaukotas, kad nuimtų visų nuodėmes, antrą kartą
pasirodys ne dėl nuodėmių, bet jo laukiančiųjų išganymui.“ (Heb. 9,24-28)
Krikščionys yra
saugūs nes turi patį patikimiausią Dievo namų sargą. Jo vardas Jėzus Kristus.
Jis padarė viską, kad žmonija išsivaduotų iš nuodėmės vergijos - kad save aukodamas sunaikintų nuodėmę. Kristaus
auka – nuodėmės mirtis. Apaštalas Paulius klabėdamas apie Abraomą sakė: Todėl jam tai buvo įskaityta teisumu. 23 Tačiau
ne vien apie jį parašyta: Jam buvo įskaityta, 24 bet ir apie
mus, – nes turės būti įskaityta ir mums, jei tikėsime tą, kuris prikėlė iš
numirusių mūsų Viešpatį Jėzų, paaukotą dėl mūsų nusikaltimų ir prikeltą mums
nuteisinti. (Rom 4,25). Galima būtų pasakyti, kad Kristus savo auka
sunaikino mūsų nuodėmę. jis buvo paaukotas vietoje tavęs ir manęs. Ir savo
prisikėlimu garantuoja mūsų išvadavimą, išteisinimą. Gyvasis Jėzus sugrįžta į
šį pasaulį galutiniam išvadavimui. Mes saugūs tikėjimu, bet vieną dieną
pasieksime amžiną saugumą regėjimu naujajame pasaulyje amžinybėje.
Jei VIEŠPATS nestato namo, veltui triūsia tie,
kurie jį stato. Jei VIEŠPATS nesaugo miesto, veltui budi sargai. 2 Tuščia jums anksti keltis ir eiti vėlai gulti, – jums,
kurie valgote sunkiai uždirbtą duoną, – nes VIEŠPATS, kuriuos myli, pasirūpina
jiems tebemiegant. 3 Vaikai iš tikrųjų yra VIEŠPATIES dovana, įsčių
vaisius – palaiminimas. 4 Lyg strėlės galiūno rankoje yra jaunystėje žmogui gimę sūnūs. 5 Laimingas
žmogus, turintis daug tokių strėlių; jis niekad nebus nugalėtas, kai susikirs
su priešais vartuose. (Ps. 127)
Mūsų protėviai
giliai tikėjo, kad saugumas šioje žemėje tiesiogiai susijęs su klusnumu Dievo
karalystėje. Šventųjų liturginiame giesmyne (psalmyne) giedamos giesmės apie
tai. Jie buvo įsitikinę, nes Mozės knygose taip buvo užrašyta, jog Dievas
pasirūpina savo žmonėmis. Jie tikėjo į betarpišką tiesioginį Dievo įsikišimą pasaulio
gyvenimo kasdienybėje. Tikrai, galima veltui triūsti, veltui vargti, veltui
statyti, nes viskas po to sugriūna, jeigu tame nėra Dievo. Yra stebinančių
sumanymų ir didingų darbų, kuriuos žmogus gali padaryti, tačiau jeigu jie nėra
naudingi kitiems, visa tai yra tuščia – veltui. Veikla, kurie neišvaduoja,
neapsaugo, nesukuria saugumo, yra tuščia veikla. Jei Viešpats nesaugo miesto, veltui budi sargai. Senovės miestai
buvo apsupti galingomis sienomis ant kurių dieną ir naktį budėjo kariai. Jie
privalėjo laiku pranešti apie artėjantį pavojų. Bet Izraelio istorija liudijo,
kad netgi tie sargai nepadėdavo, jeigu tauta pasirinkdavo nuodėmės kelią. Jų nuodėmės
užsitraukdavo bausmę.
Tikiu šiandien
mes esame panašioje situacijoje. Religinės detalės nėra labai svarbios, svarbu
kas vyksta mūsų širdyse, kas teka mūsų venomis? Ant kokių mūro sienų mes budime?
Ar Viešpats saugo drauge? Kokius namus mes statome? Juk visi dalyvaujame Dievo namų
statyboje. O kaip kitaip pavadinti Dievo bažnyčią? Tikintieji yra vadinami
gyvaisiais akmenimis: Ir jūs patys, kaip gyvieji akmenys,
statydinkitės į dvasinius namus, kad būtumėte šventa kunigystė ir atnašautumėte
dvasines aukas, priimtinas Dievui per Jėzų Kristų. ( I Pet 2,5) Yra
kažkas kas priimtina ir kas ne. Tai ką mes kuriame savo rankomis privalo
sukurti saugų būstą nuskriaustiesiems, iškankintiems nuodėmių. Namai yra saugūs,
kai jose vykdomas Dievo teisumas. Namai turi ateitį, kai yra tęstinumas. Mozės
įstatymas garantavo tautos tęstinumą.
Namai yra saugūs,
kai juose yra vaikų, kurie pratęs tėvų misiją. Vaikai iš tikrųjų yra VIEŠPATIES dovana, įsčių vaisius – palaiminimas. 4 Lyg
strėlės galiūno rankoje yra jaunystėje
žmogui gimę sūnūs. 5 Laimingas žmogus, turintis daug tokių
strėlių; jis niekad nebus nugalėtas, kai susikirs su priešais vartuose. Tautos
tęstinumas labai priklausė nuo palikuonių. Taip ir šiandien, mūsų visuomenės
ateitis priklauso nuo dabarties jaunimo. Todėl mes turime budėti, kad jie būtų
vedami tinkamu keliu. Jėzus sakė: „Leiskite mažutėliams ateiti pas mane“.
38 Mokydamas Jėzus
kalbėjo: „Saugokitės Rašto aiškintojų, kurie mėgsta vaikščioti su ilgais
drabužiais, būti sveikinami aikštėse, 39 užimti pirmuosius
krėslus sinagogose ir garbės vietas vaišėse. 40 Jie suryja
našlių namus, dangstydamiesi ilga malda. Jų laukia itin griežtas teismas“. 41 Atsisėdęs ties
aukų skrynia, Jėzus stebėjo, kaip žmonės metė į skrynią smulkius pinigus.
Daugelis turtingųjų aukojo gausiai. 42 Atėjo viena
suvargusi našlė ir įmetė du pinigėlius, tai yra skatiką.
43 Pasišaukęs savo mokinius, Jėzus pasakė jiems: „Iš tiesų sakau
jums: ši vargšė našlė įmetė daugiausia iš visų, kurie dėjo į aukų skrynią. 44 Visi
aukojo iš to, kas jiems atlieka, o ji iš savo neturto įmetė visa, ką turėjo,
visus savo išteklius“. (Mark 12:38-44)
Turbūt nereikia
stebėtis, kad Jėzus kristus paliečia amžinas žmogaus saugumo temas. Dievo Žodis
aiškiai moko kokia yra bet kurios valdžios užduotis. Jėzus prabilo apie
teologus, kurie mėgo teologiją ne dėl pačios teologijos, ne dėl meilės Dievui,
bet dėl garbės žmonių akyse. Viešpats perspėja: „saugokitės tokios religinės
valdžios“. Jos nesuteiks jums saugumo. Kartais žmonės, skaitydami šias eilutes labai
mėgsta atkreipti dėmesį į liturginius drabužius, bet ne darbužiuose problema. Problema,
kad šios valdžios, turėjusios užtikrinti saugumą visuomenės silpniausiems,
atvirkščiai, tesirūpino savo gerove. Saugokitės! Bet kokia valdžia, kuri nesirūpina
nuskriaustaisiais yra pasmerkta. Su ja nesaugu.
Bet įdomus dar
vienas dalykas. Morkus pasakoja apie Jėzų, sėdintį prie aukos skrynios. Jis stebi
kaip turtingieji gausiai aukojo. Taip, lengva aukoti gausiai kai turi perteklių.
Netgi tai kas atlieka yra labai daug. Bet mokiniams pamokyti, Jėzus pasirenka suvargusią
našlę. Ji turėjo įprotį aukoti. Ji kažkada turėjo vyrą, greičiausiai neturėjo
vaikų, nebuvo kas ja pasirūpintų. Bet jos ištikimybė Dievo priesakams išliko.
Jos neturtas netrukdė jai aukoti.
Kokia pamoka? Jeigu
tu esi saugus finansiškai, smagu. Bet nepamiršk, kad tu esi Dievo įrankis
suteikti saugumą kitiems. Taip Viešpaties sutvarkyta. Nesijauti saugus, ar
atidavei save Dievui, ar jis yra tavo vedlys? Ar turi Jėzų, kad užtartų tave
dangaus aukštumose? Ne, tai ko delsi?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą