Adresas

Algirdo g. 48, Vilnius

antradienis, spalio 21, 2008

sekmadienio pamokslo santrauka

Jėzus, kurį pamatė apaštalas Jonas…

Apr 1,10-20

Vieną dieną mes susitiksime su Jėzumi veidas į veidą. Deja Šventoji Dvasia Biblijoje sako, kad vieniems tai bus liūdna diena, o kitiems šlovinga. Tačiau daugelis liudija šiandien, kad yra sutikę Jėzų savo kelyje. Tai dvasinis susitikimas. Susitikimas su nematomu Jėzumi. Tačiau Šventajame Rašte yra užrašyti du žmonių susitikimai su Jėzumi po jo pakilimo į dangų. Tai Sauliaus, būsimo apaštalo Pauliaus (Apd. 9,1-10) ir apaštalo Jono susitikimai. Sauliaus atvejis, tai nusidėjėlio susitikimas su Dievu, kuris pasirodė kaip akinanti šviesa. Mokinio, kurį Jėzus mylėjo atveju – Jėzus pasirodė visoje šlovėje...

Aš, Jonas, jūsų brolis ir sielvarto, karalystės bei ištvermės bendrininkas Jėzuje, buvau saloje, vardu Patmas, dėl Dievo žodžio ir Jėzaus liudijimo. 10 Aš turėjau dvasios pagavą Viešpaties dieną ir išgirdau sau už nugaros galingą balsą, tarsi trimitą, 11 bylojantį: „Ką matai, surašyk į knygą ir pasiųsk septynioms Bažnyčioms: į Efezą, į Smirną, į Pergamą, į Tiatyrus, į Sardus, į Filadelfus ir Laodikėją." 12 Tuomet aš atsigręžiau pažiūrėti balso, kalbėjusio su manimi, ir atsigręžęs išvydau septynis aukso žibintuvus, 13 o žibintuvų viduryje - panašų į Žmogaus Sūnų, apsivilkusį ilga tunika ir persijuosusį per krūtinę aukso juosta. 14 Jo galva ir plaukai buvo balti kaip balčiausia vilna ar sniegas, jo akys tarsi ugnies liepsna, 15 jo kojos panašios į krosnyje įkaitintą skaistvarį, ir jo balsas buvo tarytum didžių vandenų šniokštimas. 16 Dešinėje rankoje jis laikė septynias žvaigždes, iš jo burnos ėjo aštrus dviašmenis kalavijas, o jo veidas buvo tarytum saulė, žibanti visu skaistumu.

17 Jį išvydęs, aš puoliau jam po kojų tarsi negyvas. Bet jis uždėjo ant manęs savo dešinę ir prabilo: „Nebijok! Aš esu Pirmasis ir Paskutinysis, 18 ir Gyvasis. Aš buvau numiręs, bet štai esu gyvas per amžių amžius ir turiu mirties ir mirusiųjų pasaulio raktus. 19 Tad užrašyk, ką būsi regėjęs, kas yra ir kas turi vėliau įvykti.

1. Viešpaties balsas.

Aš turėjau dvasios pagavą Viešpaties dieną ir išgirdau sau už nugaros galingą balsą, tarsi trimitą Apr 1,10 " Ar šiandien mes galime išgirsti taip kap Jonas išgirdo? Galbūt, bet paklausykime ką sako:."Daugel kartų ir įvairiais būdais praeityje Dievas yra kalbėjęs tėvams per pranašus, o šiomis paskutinėmis dienomis prakalbo mums per Sūnų, kurį paskyrė visa ko paveldėtoju ir per kurį sutvėrė pasaulius." Heb 11,1 Norint pamatyti Jėzų, pirma reikia išgirsti jo balsą. Dievas sako, kad jis kalbėjo įvairiais būdais:

Dievas kalbėjo Adomui, Abraomui, Isaokui, Jokūbui, kitiems pranašams, bei žmonėms. Jis kalbėjo per sapnus, regėjimus, per angelus. Dievas niekada netyli. Jo balsas drebina žemę. Jis lyg trimitas kviečiantis į kovą. Lyg trimitas kviečiantis klausytis. Lyg trimitas skelbiantis teismą.

Tačiau kodėl, kai Dievas kalba nevisi atsiliepia? Kodėl? Todėl, kad nevisi nori tikėti, kad kalba Dievas. Tik tikintysis gali išgirsti galingą Dievo balsą. Daugelis sako: Aš nesuprantu ką kalba Biblija, todėl netikiu. Deja nesupranti todėl, kad netiki!

Jonas išgirdo balsą už savo nugaros. Tai gražus įvaizdis. Žmonės atsuko Dievui nugarą, o Dievas vaikščiojo per ilgus amžius žmogui iš paskos ir kvietė, šaukė, maldavo. Bet nedaugelis girdėjo. Tiksliau nedaugelis tikėjo. Palaimintas žmogus, kuris išgirsta ir atsiliepia.

2. Dievo balsas priverčia žmogų atsigręžti... Tuomet aš atsigręžiau pažiūrėti balso, kalbėjusio su manimi, ir atsigręžęs išvydau septynis aukso žibintuvus. Jėzus sakė: Kas turi ausis klausytis, teklauso. Išgirstas Dievo balsas priverčia pakeisti savo nuomonę, priverčia susimąstyti. Kaip atrodo žmogus, kuris išgirsta Dievo balą? Jis negali likti abejingas. Kai išgirsti Dievo žodį, tu sustoji. Išgirstas Dievo Žodis sukrečia tavo sielą. Tu nori pažinti tą, kuris kalba. Dievo Žodis priverčia tave atsigręžti, sužadina norą pažintį Kūrėją. Kai žmogus atsigręžia, jis būtinai ką nors pamatys. Saulius pamatė akinančią šviesą. Jonas išvydo paslaptingus daiktus. Kiekvienas, kuris atsigręžia į Viešpatį visų pirma pamato savo nuodėmingumą.

3. Dievas niekada nekalba tuščiai, Jis turi ką pasakyti. "Aš esu Alfa ir Omega, Pirmasis ir Paskutinysis." Jėzus Kristus šiandien turi ką pasakyti žmonėms. Jis yra Žodis. Jis yra visas žodynas. Žmonės pastoviai kažką išradinėja. Kūryba yra nuostabus dalykas. Liūdna, kad žmonės ir dievus sau išranda. Kiekvienoje kartoje vis nauji. Nors iš tikrųjų tai ne nauji dievai o seni stabai. Jie tik formas pakeitė.

Jėzus sako, kas jis yra Žodis – alfa ir omega. Pradžia ir pabaiga. Jis yra tas pats Dievas, kuris buvo ir bus visada. Jis ne tik Pirmasis, o po to evoliucijos eigoje kas nors gausis... Jis yra ir paskutinysis. Dievas kalba ir kalba iki galo. Dievo žodis yra prasmingas ir naudingas. To niekada nepamirškime. Apreiškimo knyga, kokia sudėtinga žinia būtų yra Dievo Žodis mums. Palaiminti pranašystės žodžių skaitytojas ir klausytojai, tie, kurie laikosi, kas joje parašyta, nes laikas jau arti.

4. Jėzų galima pamatyti. Tuomet aš atsigręžiau pažiūrėti balso, kalbėjusio su manimi, ir atsigręžęs išvydau septynis aukso žibintuvus, 13 o žibintuvų viduryje - panašų į Žmogaus Sūnų, apsivilkusį ilga tunika ir persijuosusį per krūtinę aukso juosta. 14 Jo galva ir plaukai buvo balti kaip balčiausia vilna ar sniegas, jo akys tarsi ugnies liepsna, 15 jo kojos panašios į krosnyje įkaitintą skaistvarį, ir jo balsas buvo tarytum didžių vandenų šniokštimas. 16 Dešinėje rankoje jis laikė septynias žvaigždes, iš jo burnos ėjo aštrus dviašmenis kalavijas, o jo veidas buvo tarytum saulė, žibanti visu skaistumu.

Ką galima būtų pasakyti apie tokį reginį? Tik stebėtis ir drebėti.

5. Pagarbi Viešpaties baimė. "Jį išvydęs, aš puoliau Jam po kojų tarsi negyvas." Apaštalas Jonas bijojo Dievo. Išvydęs Kristų puola ant žemės lyg miręs. Išgirdus Dievą, galima Jį pamatyti, galbūt ne taip kaip Jonas matė, bet rezultatas bus tas pats. Išgirdus Dievo balsą, jo kalbą, atsigręžus į Jį, greitai pamatysime Viešpatį tokį, koks Jis yra. Tada nieko negalima padaryti tik pulti žemėn prieš Jį. Kodėl? Viešpats yra šventas, tyras, o mes ne. Raštas moko bijoti Dievo.

6. Padrąsinantis žodis. "Bet jis uždėjo ant manęs savo dešinę ir prabilo: „Nebijok! Aš esu Pirmasis ir Paskutinysis, 18 ir Gyvasis. Aš buvau numiręs, bet štai esu gyvas per amžių amžius ir turiu mirties ir mirusiųjų pasaulio raktus." Tikintiesiems reikia padrąsinimo. Apaštalas Jonas buvo ištremtas dėl tikėjimo. Jis buvo Viešpaties kankinys, o ne nusikaltėlis. Dievas pasirinko jį pranešti paskutinę žinią bažnyčiai ir visai žmonijai.

Viešpats visada yra tas, kuris uždeda savo švelnią, mylinčią ranką ir sako: „Nebijok, čia aš, aš, kuris numiriau už tave ir esu gyvas, kad tu būtum gyvas." Ir tai pati nuostabiausia akimirka, kada išgirsti Viešpatį, Jį pamatai ir nusiramini. Kai mes susirenkame prie Viešpaties jo šventųjų sueigoje, privarome išgirsti Dievą. Alfa ir Omega turi būti skelbiamas. Jeigu jis nebus skelbiamas, greit ateis galas bažnyčiai. Dievo tiesa turi būti aukštinama ir pastoviai mokoma. Tada kenčiantis teisusis išgirs švelnius Jėzaus žodžius, o maištaujantis nusidėjėlis – griežtus.

Pamenu, kai mano berniukai buvo maži, naktimis kartais pabusdavo ir drebėdami ieškodavo tėvelių. Kai jiems būna baisu, jie verkia. Bet kaip jiems būna gera, kada juos paimi ant rankų, jie apsikabina, prisiglaudžia ir sako: "niekada daugiau nepaleisiu tavęs…"

Aš esu Pirmasis ir Paskutinysis, 18 ir Gyvasis. Aš buvau numiręs, bet štai esu gyvas per amžių amžius ir turiu mirties ir mirusiųjų pasaulio raktus. Jėzus Kristus yra gyvas per amžius. Jo rankose gyvenimas ir mirtis. Jis gali atrakinti gyvenimo duris ir užrakinti mirties duris. Jis Viešpats, prieš kurį vieną dieną nusilenks visi. Tad leiskime jam būti mūsų gyvenimo viešpačiu, jis pasirūpins, kad būtume saugūs per amžius.

13 Mes norime, broliai, kad jūs žinotumėte tiesą apie užmiegančiuosius ir nenusimintumėte kaip tie, kurie neturi vilties. 14 Jeigu tikime, kad Jėzus numirė ir prisikėlė, tai Dievas ir tuos, kurie užmigo, atsives per Jėzų ir su juo. 15 Ir tatai jums sakome Viešpaties žodžiais, jog mes, gyvieji, išlikusieji iki Viešpaties atėjimo, nepralenksime užmigusiųjų. 16 O pats Viešpats, nuskambėjus paliepimui, arkangelo balsui ir Dievo trimitui, nužengs iš dangaus. Tuomet pirmiausia prisikels tie, kurie mirė Kristuje, 17 paskui mes, gyvieji, išlikusieji, kartu su jais būsime pagauti debesysna pasitikti Viešpaties ore ir taip visuomet pasiliksime su Viešpačiu. 18 Todėl guoskite vieni kitus šitais žodžiais. (1Tes 4,13-18)

Komentarų nėra: